Thursday, March 11, 2010

What trigger me tuk start Diet!

Ok. Now its time for my second post which I will told u sbab aper aku start my first step to lose my weight. OK, when you are weighted at 120 kg at the age of 22 it seems impossible to lose weight right? That was what I thought before too. Its impossible and the only thing I did do is try to pretend that I, without doubt, am happy with my body unhelathy condition. Pretend that its ok to be fat, pura2 yang aku tak kesah at all but only me myself knew that im not happy at all!

Apa yg benar2 buat aku nak berubah adalah bila aku tgk and ikot kawan2 aku pegi shopping kat maner2... felt isolated and depressed sbab i cant fit any of those items displayed!...perghh...the best place tuk aku pegi shopping adelah kat Pertama Kompleks! pergh..bapak boring... tu jer tmpat yg aku mampu nak crik size aku... and nak dijadikkan citer,
ade satu kampung dimana aku rent umah ... and one day aku jalan nak g kedai and there are bunch of kids yelling kat aku "abg gemuk, abg gemuk,abg gemuk!"... Fuck, I can do nuthing but smile all the way because mak bapak dorang yg bodoh tgk jer ape anak2 dorang cakap... bodoh nyer mak bapak... prasaan time tuh adelah paling burok...and aku trus wat satu kputusan drastik untuk diet ngan bersungguh-sungguh... aku dah janji pada diri aku ...tak kire aper jadik..aku akan tunjuk kat sume orang yg aku bukan selamenyer gemuk!
(sedeh plak tibe2 ingat time tuh)

Dan bila aku dah betul2 bersedia, regim diet bermula....

Dan regim aku akan di ceritakan dalam post sterusnyer.